روزنامه

روزنامه

ماییم و موج سودا
روزنامه

روزنامه

ماییم و موج سودا

53

صحبتهایمان با احسان به درازا کشید . در مورد سختیها و خطرات راه چیزهایی که میگفت با شنیده هایم کمابیش منطبق بود اما در مورد زمان 10 روزی که ادعا میکرد حتما میتواند ما را با پرواز به اروپا بفرستد زیاد واقعی به نظر نمیرسید . احسان میگفت همین که به اتن برسید برایتان پاسپورت شباهتی جور میکنم و میفرستمتان . این تقریبا چیزی در حد محال بود . بر اساس آن چیزی که قبلا توضیح دادم پیدا کردن پاسپورت شباهتی کار آسانی نبود و نیست و خصوصا در مورد من که رنگ پوستم تیره و چهره ام هیچ شباهتی به یک اروپایی نمیتواند داشته باشد اما احسان همچنان اصرار میکرد که پاسپورت زیاد در اختیار دارد و میتواند راهیمان کند . قسمت بد این جریان اینجا بود که عموما این قاچاقچیان , خصوصا آنهایی که در مسیر ترکیه به یونان کار میکنند با هر ترفندی سعی میکنند مسافران را به یونان بفرستند و از آنجا به بعد خاطرشان جمع است که چون مسافرین دیگر هیچ راه برگشت و اعتراضی ندارند آنوقت تا هر زمانی که بخواهند میتوانند آنها را معطل کنند . در آتن دیگر تمام ریش و قیچی دست آنهاست و مسافرین مجبورند دندان روی جگر بگذارند و گاهی اوقات تا یک سال و بیشتر با خرج خودشان در آنجا صبر کنند تا شاید پاسپورت شباهتی پیدا شود و آن هم با این ریسک که در گیت فرودگاه همیشه امکان به دام افتادن هست و حالا یونان هم با این مسافرینی که به این شکل به دام می افتادند رفتار بسیار بدی داشت و تا 6 ماه انان را زندانی و بعد هم دیپورت میکرد . به احسان گفتم که من تا یک ماه هم برایم  امکان دارد که در آتن صبر کنم اما بعد از یک ماه به ازاء هر روزی که در قولت تاخیر شود از مبلغ قراردادمان مقداری کسر میکنم به عنوان خسارت . قبول نکرد و آن وقت بود که گفت خیلی قابل پیش بینی نیست و با این رویه ممکن است او چیزی هم مجبور شود از جیب بگذارد برای ما . من تا 2 ماه هم سعی کردم انعطاف نشان دهم اما در نهایت احسان با 2 ماه هم موافقت نکرد و گفت ضرر میکند . حالا میتوانسم مطمئن باشم که مدتی که او هم در ذهنش بود برای اینکه شاید بتواند ما را سوار هواپیما کند حداقل  2 ماه و مطمئنا بیشتر است . دلم روشن نبد سر این تصمیم اما باز هم پیشنهادم را تا 2 ماه تکرار کردم و احسان قرار شد بعد از فکر کردن خبرش را بدهد . از جدا شدیم و دیگر هیچ خبری از او نشد . گزینه ی یونان کلا منتفی بود . 

نظرات 6 + ارسال نظر
Haamed یکشنبه 27 مرداد‌ماه سال 1392 ساعت 11:34 ب.ظ http://www.haamed.blogsky.com

درود آقا مهدی. امیدوارم حالتون خوب باشه.
من که بی خیال شدم.
منتظر نوشته های بعدی شما هستم.
فقط یک پرسش: میشه تو ترکیه کار پیدا کرد؟ یعنی یک پـنـاهجو میتونه اونجا کار کنه؟

Azad دوشنبه 28 مرداد‌ماه سال 1392 ساعت 01:23 ق.ظ

قاچاقچی جماعت مهدی جان چه به روز اون مواد میارن که به سر آدما نیارن؟ موادو آدمو یه جور قاچاق میکنن.جاسازو حملو عبور از ایستگاههای پلیسش هر دو یه جور برخورد میشه چی بگی آدم

رحمان اولادی پنج‌شنبه 21 شهریور‌ماه سال 1392 ساعت 04:24 ب.ظ

به نظر من تمامی مطالب این وبلاگ ناشی از حس وهم و خیال پردازی و داستان سرایی نویسنده اش دارد

که در تلاش برای توجیه کار اشتباه اول خود و سپس رفتارهای وسواس گونه و نشان دادن عالم دهر بودن خود است

بنده خودم چند سال قبل ترکیه بودم و در انجا پناهنده شده بودم که بالاخره با توجه به شرایط یو ان ترکیه با دوستم به استانبول رفتیم و از طریق ادم پرونا الان در ونکوور هستیم

اقای نویسنده شما که خودت فقط یه تصادف ساده داشتی و انهم اشتباه خودت بود کار به این مهمی رو دادی دست یه بچه که تازه سر از تخم در اورده و در نتیجه پا می شی به سیاه نمائیه عالم و ادم

و یه کار ساده رو داری خیلی بزرگش می کنی

میدونی حدود زیادی از ایرانی هائی که در کانادا هستن رو همین ادم پرونا رسوندن اینجا

و این دلیلی نیست که اگر یک نفر تصادف کنه، بقیه دنیا دیگه نباید رانندگی کنن که چی

من از کسی یا موضوعی طرفداری نمی کنم

ولی با توجه به تجربیات دو سال اقامت من در ترکیه و شناخت کافی با بحث وبلاگ شما

در خیلی از موارد یادداشت ها بصورت افراط گونه و غلو کردن تمام و شاید نیز تداوم غیر واقعیات و تخیلاتی که در ذهن شما نقش بسته همراه بوده

و اکنون نیز در حال چیدن دروغ های شاخ دار دیگری برای جذاب تر کردن و ادامه بیمار گونه وبلاگ خود هستید

Haamed یکشنبه 14 مهر‌ماه سال 1392 ساعت 10:59 ق.ظ

درود بر شما آقا مهدی.
خبری نیست که نوشته ی تازه آپ کنید

Azad سه‌شنبه 7 آبان‌ماه سال 1392 ساعت 10:19 ق.ظ

کجایی مهدی جان ادامشو کی مینویسی؟

کیرم تو کونت جمعه 1 آذر‌ماه سال 1392 ساعت 03:36 ب.ظ

مادر جندتو گائیدم

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد